ua ru en
(097) 888-92-92
Вул. Верхний Вал, 58
8 хвилин пішки від станції метро «Контрактова площа»
ПН-ПТ 10:00-20:00
СБ-НД 11:00-19:00
Етнодім - магазин вишиванок
Карта проїзду

Підготовчі роботи до вишивання. Вибір і нанесення малюнка на тканину

Підготовчі роботи до вишивання. Вибір і нанесення малюнка на тканину

Перед тим як починати, треба спочатку обрати малюнок. Це дуже важливо, адже малюнок суттєво вплине на вашу роботу. До речі, також дуже важливо взяти до уваги особливості виробу,  інакше вишиванка буде заважати практичному призначенню речі, а цього бути не повинно, вишиванка повинна її тільки прикрашати та підкреслювати.

Обираючи малюнок для прикрашання вбрання, треба старатися домогтися відповідності між декоративними та конструктивними лініями.

 

Загалом тут враховується багато подібних аспектів таких як: призначення одягу, його зовнішні особливості, структура тканини та її колір.

Оформлюючи предмети для облаштування оселі необхідно звертати велику увагу на кольорову гамму стін, шпалер, меблів та їх конструкцію, стилістику кімнати та її освітленість. Тут майже все залежить від самої вишивальниці, від її смаку, дизайнерських поглядів та стилістичних вподобань. Ось є невеликий список порад, до яких ліпше всього прислуховуватися:

 

1. Вбрання вироблене з легкого матеріалу повинно бути прикрашене легкою, тендітною вишивкою, тонкими нитками.

 

2. Прикрашаючи дитячий одяг, слід підбирати такі візерунки, які будуть близькі та звичні для дитини.

 

3. При будь-яких обставин, треба слідкувати за тим, щоб на одягу не було занадто багато вишивки.

 

4. У випадку, якщо ви займаєтесь драпіровочно-фіранковими виробами, ліпше використовуйте візерунки з крупними декоративними деталями, розташовуючи їх в залежності від конструкції виробу.

 

5. При виборі кольору вашої речі, перш за все міркуйте над тим, щоб колір самого фону не був яскравішим, насиченішим, ніж сам візерунок.

 

Після того, як ви вже обрали малюнок, починайте переводити його на підготовлене (розгладжене) для вишивання полотно. В основному малюнок переводять на тканину на гладкому покритті, столі або склі. Дуже важливу роль грає точність відтворення малюнка, до кожної лінії, тому дуже часто цю клопітку роботу виконують на натягнутому на раму, або в квадратні п’яльці полотні. Якщо натягнути тканину вже після відтворення малюнка, вона розтягнувшись дасть малюнку неправильну форму. Але при виробленні невеликих за розмірами візерунків у круглих п’яльцях візерунок ліпше переводити на полотно перед запяліванієм .

Розташування візерунка при переводі виконується в залежності від призначення речі яку виготовляють.

 

Існує декілька способів переведення малюнка на полотно.

Переведення візерунка через копіювальний папір. На полотно викладається малюнок, перекладений на тонкий лист паперу. Для того, щоб малюнок не зрушувався з місця, його обережно прикріплюють скріпками, голками або кнопками. Потім дуже обережно підкладають під низ лист копіювального паперу і обводять малюнок по контурам добре наточеним олівцем. Для максимальної  точності відтворення малюнка під п’яльці кладуть щось жорстке, тверде, типу скла або картона. В деяких випадках відбувається невелике спотворення малюнку, через невдале розміщення полотна. Якщо таке трапилось, треба після переведення візерунку його виправити, обережно підмалювати невдалі місця олівцем.

 

У випадках, коли саме полотно темного кольору, малюнок на ньому переводять за допомогою кольорового копіювального паперу або восковки (паперу, призначеного для компресів), яку кладуть до полотна жирною стороною.

 

Існує ще один варіант переведення візерунка. Береться звичайнісінький копіювальний папір, який ще ні разу не використовувався, кладеться на тканину під малюнок, потім обводиться по контуру, потім знімається з полотна копіювальний папір разом з малюнком, після чого змоченою крейдою ватку легенько проводять за перекладеним на полотно рисунком. Потім тканину акуратно струшують, та на жирній смужці к-паперу залишається слід від крейди. Для того, щоб не дати крейді обсипатися, контури візерунка обводять кольоровим олівцем.

Переведення рисунка «припорошуванням».

Візерунок перекладають на кальку, рівномірно наколюючи контур голкою. Наколотий візерунок (трафарет) кладуть на полотно з лицевої сторони, міцно закріплюють його голками або кнопками і легенько протирають щільною ваткою, на яку перед цим наносять синьку або зубний порошок. Потрапляючи на полотно через дірочки, порошкові точки роблять чіткий, правильний малюнок, якій пізніше обводиться кольоровим олівцем. Для того, щоб потім не було потрібно обводити малюнок олівцем, треба розвести порошок в гасі і протерти ним по кальці (трафаретом).

 

У випадку, якщо ви хочете використовувати малюнок декілька разів, наколіть кальку тонесенькою голкою по контуру, приєднайте її до тканини і проведіть по ній тампоном або ж пензликом, бажано виготовленою з фланелі та вимоченою у розчині гасу з синькою, а для темних тканин – у розчині фарби та гасу.

 

ЗАМАЛЬОВКИ ВІЗЕРУНКІВ

 

Замальовка малюнка хрестом.

візерунок

Для того, щоб замалювати  рисунок хрестом, зазвичай беруть звичайний білий папір, розчерчений на клітинки 2Х2 мм, або міліметровий папір. Хрестик відображають на папері заливаючи фарбою клітинку по всьому візерунку а іноді, замальовуючи візерунок в кожній клітинці рисунка просто ставлять хрестик. Замальовку рисунка швом під назвою «розпис» виконують за тим же принципом як і замальовку хрестом, наповнюючи усі клітинки єдиним похилим стібком. замальовка рисунка сіткою «перевити» (рис. 5, г).

Беруть сірий, або будь-який темний папір, потім малюють клітинки, схожі на сітку, та наносять рисунок білилами.

Ще іноді малюють сітку на білому папері, та наносять на неї малюнок чорною тушшю.

 

Яким чином можна зменшити або збільшити малюнок.

 

Зазвичай, якщо хтось хоче збільшити свій малюнок, він ділить його на дрібненькі клітинки-квадратики. Точність вашого малюнка буде залежати від розміру ваших   клітинок. Чим вони менші – тим краще. Після того, як на оригінальну версію рисунка нанесені клітинки, береться чистий лист білого паперу і наноситься така ж кількість клітинок, збільшуючи їх у розмірі у стільки разів (у порівнянні з оригінальною версією), у скільки разів треба збільшити рисунок. У кожну з клітинок переносять лінії, відповідні кліточці оригіналу малюнка, та отримують вже збільшений малюнок.

Якщо ж прагнуть зменшити рисунок, то клітинки першої версії зменшують у необхідну кількість разів. Дуже важливо стежити за тим, щоб клітинки оригіналу були накреслені найточніше, в інакшому випадку рисунок вийде спотвореним.

 

Переведення візерунка вільних контурів для вишивання по рахункам ниток.

етно візерунок

Часто у практиці вишивання трапляються випадки, коли рисунок вільного контуру (рис. 5,ж) міняють на рисунок, призначений для вишивання тільки по рахунку ниток, наприклад вишивання хрестом. (мал.. 5, з). А робиться це таким чином. Береться аркуш прозорого паперу (калька), та наноситься на нього сітка розміром 2Х2 мм, після чого під цю ж саме сітку підкладається рисунок і по контурам рисунка заповнюють клітинки сітки (кальки) для вишивки хрестом. Тоді, коли потрібно намалювати збільшений малюнок, оригінальний варіант вільного контуру збільшують, а вже потім перекладають на кальку.

 

 

 


Повернення до списку